Naturskolen

Naturskolen er både for de vilde og de stille

Byhaveskolen har et lille hus ved Naturskolen i Skårupøre, hvor klasser på skift kan flytte undervisningen ud.

Der er plads til 10 elever ad gangen i det lille hus ved Naturskolen i Skårupøre. Udenfor huset er der bålplads, hvor børnene kan være med til at lave mad, og her er værktøj til snittesløjd og mange forskellige udendørs aktiviteter.

Lærerne vælger på skift at tage ud på Naturskolen for at undervise i natur og teknik, science eller madkundskab, og det er som regel et populært afbræk i undervisningen hjemme på skolen.

Byhaveskolen har et antal mountainbikes, og de elever der kan, får af og til lov til at cykle ud til Naturskolen.

På Naturskolen kan eleverne vælge at gå i skoven, lære om træerne, fange insekter, studere fugle eller fx gå ned til stranden og fange hornfisk.

Netop her er det oplagt at inddrage bevægelse og natur i undervisningen, og både for de vilde og de mere stille giver det en ekstra oplevelse. Mange elever på Byhaveskolen lærer bedre ved at bruge kroppen, og det er der masser af mulighed for på Naturskolen.